Knjige koje sam pročitala: Ja dobra, ja zla








Volim čitati. Ne, lažem, obožavam čitati. Mama tvrdi da sam slova naučila jako rano, sa svega tri godine, i to gledajući emisiju 'Brojke i slova', a da sam bez problema čitala već s pet godina. Mislim da pretjeruje, ali vjerujem da sam već od malih nogu pokazivala interes za knjige. Sjećam se i onih prvih knjiga, od Ilustrirane knjige bajki u kojoj je bilo svega, od priča iz mitologije do bajki braće Grimm, do svih knjiga iz serijala Pet prijatelja i prekrasnih Kušanovih romana. Kasnije se tu našla i ozbiljnija literatura, čitali su se ruski klasici i knjige hrvatskih autora, ali i djela Tolkiena, Pratchetta i Gaimana. Sve sam to s velikim zadovoljstvom gutala.


Ljubav prema knjigama ostala je do danas, a kutak za čitanje važan je dio mojeg stana. Zapravo, imam ih nekoliko, a posebno mi je draga moja fotelja u kuhinji u kojoj ispijam jutarnju kavu i uživam u trenucima mira prije nego što krenem na posao ili kad se vratim kući. To opuštanje prije i nakon posla za mene je neprocjenjivo.
Ljubav prema knjigama zajednička je osobina većine članova moje obitelji i rado potičemo jedni druge na čitanje. Ovog Božića odlučili smo preuzeti islandski običaj poklanjanja knjiga za blagdane. Svaki član obitelji poklonio je ostalima po jednu knjigu te smo tako svi obogatili svoje biblioteke za nekoliko novih naslova.



Jedan od naslova koji su se tako našli pod borom za mene bio je i 'Ja dobra, ja zla' autorice Ali Land. O toj knjizi čula sam jako dobre kritike i zanimalo me je li zaista tako dobra. U knjizi se radi o djevojčici Annie čija majka je serijski ubojica. Serijski ubojica djece. Budući da je ne može zaustaviti, Annie majku prijavljuje policiji. Nakon što policija uhiti njezinu majku, Annie se nađe u udomiteljskoj obitelji, dobiva novo ime (Milly) i čeka majčino suđenje na kojem je ona glavni svjedok.



Mi kao čitatelji pratimo sve što se odvija u njezinoj glavi - želju da učini pravu stvar, prisjećanje na majčine zločine i žaljenje zbog njih, a u isto vrijeme i privrženost majci kroz neki oblik stockholmskog sindroma, želju da se svidi svojim udomiteljima i mentorici u školi, pokušaje zbližavanja s djecom iz susjedstva i iz škole te s kćeri udomitelja koja ju ne prihvaća, unutarnju borbu dobre i zle Annie... S Annie/Milly suosjećamo, žalimo je, ali nas u isto vrijeme od nje pomalo prolazi jeza. Do kraja knjige dočekamo i suđenje majci te Annieno svjedočenje i izricanje presude. Konačan rasplet događaja ostavljam kao iznenađenje svima koji žele pročitati knjigu.


Ova knjiga jako mi se svidjela, jedna je od onih koje ne puštate iz ruku jednom kad ju krenete čitati. Nije idealna za čitanje prije spavanja jer će vas cijelo vrijeme držati u napetosti, a i nećete htjeti prestati pa vas čeka neprospavana noć. Riječ je o intrigantnoj knjizi koju su kritičari nahvalili i za koju kažu da je debitantski roman godine. Knjiga koju ćete preporučiti svima koji vole trilere i psihološku tematiku, a poslije ćete s njima raspravljati o njoj. Ja je preporučam vama. I nadam se komentarima ostalih zaljubljenika u knjige. Knjigu je izdala Mozaik knjiga i možete je pronaći u njihovom web shopu ili u knjižarama po cijeni od 99 kuna.


Primjedbe

Popularni postovi